Jeugdorkest bundelt krachten met St Cecilia Asten in ‘Connected’

LIESHOUT – Wat het grote harmonieorkest van St Caecilia kan, kan de jeugd ook! 14 mei vormt het grote harmonieorkest een mega-orkest samen met St. Cecilia Oerle. De jeugd doet datzelfde, een paar uur eerder. Tussen 17:00 uur en 17:30 uur bundelen de Lieshoutse/Mariahoutse jeugd de krachten met het jeugdorkest van Harmonie St. Cecilia uit Asten.

Het concert heet Connected, want verbinden is het doel. Na corona is het fijn om weer nieuwe lijnen, nieuwe verbindingen aan te gaan. Omdat het kan en mag! Een uitwisselingsconcert is een optie, maar samen muziekmaken is natuurlijk veel krachtiger. Het orkest groeit zo naar 37 jonge muzikanten!

Een topervaring voor de muzikanten, ze ervaren hoe het is om met een groter orkest te musiceren. Daarnaast is een ander geluid naast je leerzaam en inspirerend. Niet op de laatste plaats maakt dit xl-jeugdorkest natuurlijk erg leuk muziek dus ook voor het publiek is het aanrader!

Wat passeert de revue? Klassiekers zoals A Joyfull Journey. Popnummers zoals Blinding Lights en Kings and Queens. Het nummer Earth Dance wordt een bijzonder moment, want het is geen makkelijk stuk voor de jeugd, een goede samenwerking is vereist.

Ben erbij! 14 mei vanaf 17:00 uur in de Sint Servatiuskerk aan de Burgemeester van den Heuvelstraat. Het blijft die dag overigens niet bij het concert van de jeugd. Het grote harmonieorkest blaast je om 20:30 uur weg met een soortgelijk concert. Samen met St Cecilia Oerle wordt een 130-koppig mega-orkest gevormd.