Sounds of Caecilia XXL

Lieshout – Harmonie St Caecilia viert groot feest. De vereniging bestaat 140 jaar en de slagwerkgroep bestaat 60 jaar. Het weekend van 8, 9 en 10 juli 2016 staat daarom in het teken van de Sounds of Caecilia XXL, een groot dorpsfeest voor iedereen uit Lieshout, Mariahout en heel Laarbeek.

Wat mag je verwachten? Vooral feest, georganiseerd door de harmonie, voor iedereen van Lieshout, Mariahout en ver daarbuiten. In het menu onderaan deze website vind je uitgebreide informatie per dag van het jubileumweekend. In het kort is dit het programma:

8 juli – Sounds of Caecilia

Een spetterend, groots promsconcert. Op het podium de harmonie, de slagwerkgroep en een klein legertje topzangers uit de regio. Van indrukwekkende filmmuziek, naar de betere popnummers tot een totale feestexplosie. St Caecilia heeft zich al meerdere keren bewezen met haar promsconcerten en ook dit jaar wordt het weer geweldig. Feestband Too Many Parrots verzorgt de afterparty. Vergeet geen kaartjes te kopen!

Kaartjes zijn te koop bij: Dio Mark, Lieshout – De Pelgrim, Mariahout – Bloemsierkunst Fons, Beek en Donk – Snoeperij Jantje, Aarle Rixtel of via tickets@harmonielieshout.nl vermeld in de mail je naam en het aantal kaarten.

9 juli – Slagwerk en de DorpenBattle

We starten met een gezellige kindermiddag. Daar volgt snel meer informatie over. Aan het begin van de avond is er een swingende slagwerkshow door onze slagwerkgroep. Daarna is het tijd voor de Dorpenbattle: Welk dorp is beter Lieshout of Mariahout? In de aanloop naar het feest hebben verschillende verenigingen al opdrachten vervuld en daarmee punten voor hun dorp verzameld. Op het podium van de feesttent wordt de finale gespeeld. Daarna gaat het helemaal los met de topband STOOT!

10 juli – Battle of the Proms

De feesttent is het strijdtoneel voor verschillende toporkesten uit de regio. Ze voeren een licht en toegankelijk programma op wat beoordeeld wordt op muzikaliteit en show. Is het promsconcert van vrijdag vooral een feest concert, op zondag is de tent gevuld met zitjes en is er ruimte om met koffie en gebak te genieten van de concerten. O&U Beek en Donk, St Lucia De Mortel, St Cecilia Zijtaart, Phileutonia Helmond en ook St Caecilia zal het beste van haar promsrepertoire opvoeren.

Als het goed is stonden er al drie grote kruizen door de data 8, 9 en 10 juli in uw agenda. De invulling van die dagen ziet er als volgt uit:

8 juli, Sounds of Caecilia promsconcert

19:30 – tent open

20:30 – start Sounds of Caecilia proms

Afterparty met Too Many Parrots

9 juli, Dorpsfeest

15:30 – tent open

16:00 – kinderdisco

18:00 – Dorpenbattle Lieshout vs Mariahout deel 1

19:00 – Spectaculaire slagwerkshow door Slagwerkgroep St Caecilia

20:00 – Finale en huldiging Dorpenbattle Lieshout vs Mariahout

21:00 – Feest met topband Stoot!

10 juli, Battle of the Proms, promswedstrijd

11:30 – tent open