VV Mariahout schiet Mariahout naar een 0-2 voorsprong in Dorpenbattle

MARIAHOUT – Mariahout loopt uit in de Dorpenbattle Lieshout VS Mariahout. Het Buurthuis wist het eerste punt te behalen, de Mariahoutse voetbalvereniging is verantwoordelijk voor het tweede punt.

Normaal is het de meest pijnlijke manier om te missen, een trap tegen de lat. Maar in dit geval was die lat juist het doel. Wellicht een stuk lastiger dan het scoren een ‘normaal doelpunt’. VV Mariahout en Eli namen het tegen elkaar op in een wedstrijdje scherpschieten.

Hoe groter de afstand tot het doel, hoe hoger het aantal punten te verdienen punten. 1, 3 of 5 punten. Mariahout wist de lat twee keer te raken, goed voor 4 punten. Lieshout bleef op 1 raak schot steken. Mariahout wint dus en scoort een punt in de Dorpenbattle.

Er is nog voldoende ruimte voor Lieshout om zich te revancheren. Dinsdag 17 mei nemen de twee Jeu-de-Boules-verenigingen het tegen elkaar op. Er staat een biljarttoernooi op stapel en binnenkort volgen meer battles. Verenigingen en groepen mogen zich ook melden bij de organisatie op socxxl@harmonielieshout.nl De finale is tijdens het Sounds of Caecilia XXL jubileumweekend op zaterdagavond 9 juli.