Seniorenorkest

Op hogere leeftijd, zo lang en zo goed mogelijk muziek blijven maken, dat was de doelstelling van het seniorenorkest bij oprichting in 1994. Gelukkig is het dat nog steeds en daarnaast staat ook gezelligheid bij het muzikale gezelschap hoog in het vaandel. De leden zijn allemaal 55 jaar of ouder.

Regionaal orkest
Het ledenbestand mag inmiddels regionaal genoemd worden, want de muzikanten komen uit alle windstreken in de omgeving van Lieshout. Het bijna 25 leden tellende orkest staat sinds 2022 onder de bezielende leiding van Gerard van de Vossenberg uit Aarle-Rixtel.

Jaarlijks treedt het orkest zo’n 15 tot 20 keer op, onder meer in verzorgings-, en verpleeghuizen en bij feestelijke gebeurtenissen in Laarbeek, maar ook daarbuiten. Het repertoire van het orkest bestaat uit prettig in het gehoor liggende muziek zoals polka’s, walsen, marsen en andere populaire muziek van verschillende genres. Maar ook een muzikale opluistering van een eucharistieviering past in hun repertoire.

Repetitie – Het Dorpshuis/kleine zaal – maandag 9:30 tot 11:30 uur