Even voorstellen: René Habraken

Op het podium van deze Sounds of Caecilia veel nieuwe namen achter de zangmicrofoon. Zo ook René Habraken. Al is hij nieuw op het Lieshoutse podium, René heeft een hele bak proms-ervaring. Veelzijdig en verrassend. Van Queen, Prince maar ook ACDC, René zingt het.

René is zijn muzikale carriére pas laat begonnen.Hij werd ontdekt tijdens het 25 jaar huwelijk van zijn ouders. Troubadour Henk Habraken hoorde hem zingen en stimuleerde hem verder te gaan. Door dit optreden werd René zich ervan bewust dat hij meer talenten en kwaliteiten had.

Zijn muzikale interesse is breed,of het nu gaat om popsongs of ballads, swingende covers of Brabants dialect,zijn stem kan alle genres aan.Hij heeft al die jaren zijn medewerking verleend aan promconcerten in o.a. Dinther,Heeswijk,Erp,Schaijk,Nistelrode,Den Bosch.

In 2006 presenteerde hij zijn eerste CD -Dicht bij huis met prachtige covers en twee nieuwe Nederlandse nummers geschreven door Mathieu Bosch. Ook heeft hij in de afgelopen jaren het podium gedeeld met een aantal grote artiesten zoals Marco Bakker,Albert West,Brigitte Heitzer,Johnny Logan.

Tegenwoordig is hij de vaste zanger van de Herrie Davidson Band en RUM. Tevens is hij solist bij het gildekoor St.Barbara Dinther.