Huldiging in Latijns-Amerikaanse sferen

LIESHOUT – Harmonie St Caecilia is trots haar leden en andersom en daarom stonden we zaterdag stil bij het jublieum van een flinke groep van het trouwste soort. Samen goed voor bijna 500 jaar aan lidmaatschap! Dat gebeurde met een huldiging en een bijzonder concert.

Het harmonieorkest dompelde de zaal in Latijns-Amerikaanse sferen met een bijzonder programma met als speciale gast bandoneonist Simone van der Weerden. Natuurlijk mocht Adios Nonino niet ontbreken, maar ook onder meer Libertango passeerde de revue. Daarnaast kreeg het publiek al een sneak-preview van het concourswerk Danza Sinfonica en werden oorwormen Soul Bossa Nova, Espana Cani en Chan Chan gespeeld.

Na het concert werden alle jubilarissen in een volle foyer van Het Dorpshuis in het zonnetje gezet. De nodige anekdotes over- en oude foto’s passeerden van- dit indrukwekkende rijtje passeerden de revue

50 jaar lid: Arnold Aalders, Ton Jacobs, Peter Jacobs
40 jaar lid: Erik Segers, Albèr van der Aa, Wendy Gilsing
25 jaar lid: Frans van de Laar, Pauline Jacobs, Arnold Schepers, Pieter de Baaij, Tony Swinkels, Jo Keursten, Willy Schrama, Christine Swinkels en Mien van Heeswijk.