Let op! De wijnactie is zaterdag 18 november!

LIESHOUT / MARIAHOUT – Het is vaste prik in november, de wijnactie van Harmonie St Caecilia in Lieshout en Mariahout. De actie hoort inmiddels bij het vaste rijtje najaarstradities en ook komende zaterdag, 18 november, komen de leden en muzikanten van de muziekvereniging weer deur aan deur met de speciale Vin du Kiosque.

Een lekkere fles wijn voor met kerst of nieuwjaar, om te drinken of om cadeau te geven. Met de feestdagen voor de deur is de wijnactie het ideale moment om wijn in te slaan. Daarnaast steunt u daarmee Harmonie St Caecilia Lieshout/Mariahout. De wijn wordt geselecteerd door een speciaal samengesteld panel van leden, die de doorsnee smaak van van de Laarbeekse bevolking vertegenwoordigen.

Witte wijn

De witte wijn is dit jaar een Chardonnay, vergelijkbaar met de wijn van 2016. Het is een droge witte wijn, met een heldere bleke citroengras kleur. Duidelijk herkenbaar zijn de tonen van citrus, limoen, perzik en zoete ananas. De wijn is fruitig en met zijn milde zuren is de afdronk rond en zacht.

Rode Wijn

De rode wijn is een Merlot, een volle elegant drinkende rode wijn uit Zuid-Frankrijk. De Merlotdruif zorgt voor rondeur en zachtheid. Hij is fruitig en kruidig, sappig met wat stevigheid, kortom een toegankelijke wijn. De rode wijn is geen onbekende, hij werd niet als vorig jaar verkozen als de beste wijn.

De wijnactie loopt in Lieshout/Mariahout al vanaf 1999 en ook andere harmonieën hebben het  concept van St Caecilia al overgenomen. De opbrengst van de wijnactie komt geheel ten goede aan de verenigingskas. Vanaf 10:00 uur komen de muzikanten langs met, met zorg geselecteerde rode en witte wijn. De wijn kost 6 euro per fles, of 36 per doos (6 flessen). De flessen zijn voorzien van een eigen etiket met daarop de Lieshoutse muziekkiosk; voor de liefhebbers een echt collectors item.