Try-Out concert en concours voor slagwerkers St Caecilia

LIESHOUT – Het zijn de laatste loodjes voor de slagwerkers van St Caecilia. Aanstaande zaterdag mag de Slagwerkgroep van Harmonie St Caecilia namelijk laten zien en horen wat ze waard zijn. Dan staat het orkest op het podium van het concertconcours in Etten Leur.

Vrijdagavond verzorgt de slagwerkgroep de laatste uitvoering voor haar concoursdeelname. Tijdens dat try-outconcert in het Dorpshuis speelt het orkest haar concoursprogramma, maar er staat meer bijzonders te gebeuren. Zo zal er ook worden ingegaan op de ‘reis’ die door de slagwerkers is afgelegd naar de uitvoering in Etten-Leur.

Evolve
De muziekstukken uitgekozen voor het concours zijn bijzonder. Zo speelt het orkest een speciaal voor de Slagwerkgroep gecomponeerd werk. De titel ‘Evolve’ staat synoniem voor evolutie en ontwikkeling, dat is op veel manieren terug te horen in het werk.

Natuurlijk is iedereen welkom om de Slagwerkgroep aan te moedigen tijdens het concours in de Nieuwe Nobelaer aankomende zaterdag. Voor wie het wat dichter bij huis zoekt, het try-outconcert start vrijdag 7 december om 20:00 uur in de grote zaal van het Dorpshuis. Toegang is gratis.