Slagwerkgroep

De Slagwerkgroep van Harmonie Sint Caecilia bestaat uit ongeveer twintig slagwerkers en komt uit in de Tweede afdeling. Er wordt gebruik gemaakt van alle denkbare slagwerkinstrumenten, zowel gestemd als ongestemd. De muzikanten van de Slagwerkgroep hebben allen weer miniaal het muziekdiploma B.

Van drumband naar slagwerkgroep
De drumband die in 1956 is opgericht heeft zich door de jaren heen langzaam ontwikkeld tot slagwerkgroep met een uitgebreid en veelzijdig repertoire. Jaarlijks geeft de groep enkele percussieconcerten in en buiten Lieshout. Als onderdeel van de harmonie trekken de tamboers ook vaak uit wanneer er serenades en aubades worden gegeven: zoals bij jubilea, Koninginnedag, kermis, Sinterklaas en andere dorpsfestiviteiten.Tweemaal won de slagwerkgroep het Kringfestival Veghel. In 1999 promoveerden de slagwerkers met lof der jury naar de eerste afdeling. In het najaar van 2003 behaalden de tamboers een mooie eerste prijs tijdens de marswedstrijden in Goirle.

De slagwerkgroep gaat met regelmaat op concours. In december 2013 werd deelgenomen aan een concours te Etten-Leur. Met een zeer goed resultaat en een puntentotaal van 86,67 promoveerde de slagwerkgroep naar de hoogste afdeling voor slagwerkgroepen.

2006 was het jubileumjaar van de slagwerkgroep van harmonie Sint Caecilia. In een druk bezocht weekend werd teruggekeken op 50 jaar drumbandperikelen en was er drie dagen tijd voor een geweldig concert van Guus Meeuwis, een uitgebreide receptie en volop slagwerkmuziek.

drumbandoprichting
Dit is de drumband in 1961, enkele jaren na de oprichting. We zien hier nog steeds personen tussen staan en zitten die ook nu nog deel uit maken van onze vereniging.

Instructeur Rob van der Sommen
De slagwerkgroep staat onder leiding van instructeur Rob van der Sommen

Repetitie – Het Dorpshuis/grote zaal – donderdag 20:00 tot 21:30 uur