10 juli, Battle of the Proms, de promswedstrijd

Een dag vol toporkesten uit de regio met een toegankelijk programma op de lessenaar. Zondag 10 juli staat in het teken van de Battle of the Proms. Orkesten worden uitgedaagd om een breed, licht en toegankelijk programma te brengen. Voor de orkesten leuk om te spelen, voor het publiek prettig om naar te luisteren en kijken.Toegang is gratis!

Alle faciliteiten zijn aanwezig om een proms-programma te brengen. Een groot podium, licht en geluid en een groot LED-scherm. De orkesten kunnen zich een keer anders presenteren dan in een klassieke harmoniesetting.

Zang, dans, video, acts, alles is toegestaan om de jury en het publiek voor zich te winnen. De orkesten worden beoordeeld op show en muzikaliteit. Los van de strijd om de eerste prijs, staat muzikaal plezier natuurlijk voorop. De tent zal ingericht zijn met zitjes, zodat het publiek, anders dan op vrijdagavond, rustig kan genieten van de optredens. Een heerlijke zomermiddag met een muzikaal topmiddag, wat wil je nog meer?

Voor ouderen en minder mobiele inwoners van Lieshout en Mariahout rijdt er een speciale bus om iedereen de kans te geven om van de concerten te genieten. Lees hier meer over het vervoer op zondag 10 juli.

Het programma van de Battle of the Proms:

11:30 – tent open

12:00 – Seniorenorkest St Caecilia