Drie keer prijs voor St Caecilia!

ZIJTAART – Succes voor Harmonie St Caecilia op het Jumbo Muziekfestival in Zijtaart. Zowel de Slagwerkgroep, als het Harmonieorkest wonnen afgelopen weekend in de categorie met eerste divisieorkesten. Het harmonieorkest nam ook de ‘Albert van Zutphen- wisseltrofee’ mee naar huis, St Caecilia scoorde met een 8,9 het hoogste aantal punten van de dag.

Tijdens het jaarlijkse Jumbo Muziekfestival strijden slagwerkgroepen en harmonie- en fanfareorkesten uit de regio Veghel tegen elkaar. Een mooi moment om het niveau te toetsen. Voor beide orkesten uit Lieshout een belangrijk moment, eind november en begin december reizen ze af naar het bondsconcours. Voor het harmonieorkest vindt dat 25 november plaats in Theater De Schalm in Veldhoven. De Slagwerkgroep reist 9 december af naar de Nobelaer in Etten-Leur.

De orkesten staan dus op scherp. Een concertconcours is het moment om te laten zien wat je waard bent. Hoor je thuis in de divisie waar je in uit komt? Of degradeer of promoveer je? Voor zowel de slagwerkgroep als het harmonieorkest betekent dat de diepte in gaan. Muzikaal en technisch uitdagende stukken tot in het kleinste detail uitwerken en het maximale eruit halen. Op het programma staan voor de Slagwerkgroep, Journey into the unknown van Martijn Oostra, First Contact?! van Etienne Houben en het voor St Caecilia geschreven solo-werk Double Percussion Concerto van Martijn Oostra.

Het Harmonieorkest speelt Appalachian Overture van James Barnes, Spartacus van Jan Van der Roost en Between the two Rivers van Philip Sparke.De winst op het Jumbo Muziekfestival is voor de vereniging een fijne opsteker, een bevestiging dat beide orkesten op de goede weg zijn.