Over Harmonie St Caecilia

Harmonie St Caecilia, misschien wel de gezelligste harmonie van Brabant! St Caecilia is niet meer weg te denken uit de gemeenschap Lieshout en Mariahout. Het 150-jarig jubileum is al in zicht en bloeit als nooit tevoren.

Op een goed niveau, interessante muziek maken is het doel. Beide hoofdorkesten, het harmonieorkest en de slagwerkgroep, opereren in respectievelijk de eerste en tweede divisie. De weg naar goed muzikale prestaties mag echter niet ten koste gaan van de gezelligheid. Prestaties afwisselen met een hoop lol, tijdens en rond activiteiten is de manier waarop St Caecilia dat doet. Het seniorenorkest is het perfecte voorbeeld daarvan. Ondanks soms hoge leeftijd geeft het orkest veruit de meeste concerten in het jaar.

Maatschappelijke taak

Naast concerten geven is St Caecilia ook erg actief op straat. Zo’n veertig keer per jaar geeft de vereniging acte de présence bij feestelijkheden of memorabele gebeurtenissen in de twee dorpen en ver daarbuiten. Maatschappelijke betrokkenheid, een vaste plaats in het dorpsleven wordt als een belangrijke taak gezien.

Een serenade aanvragen kan natuurlijk altijd, neem dan contact op met onze secretaris.

Onderwijs

Een vereniging kan echter niet blijven bestaan zonder nieuwe aanwas. St Caecilia biedt muziekonderwijs voor de kinderen uit Lieshout en Mariahout aan. Zo leren ze het bespelen van een muziekinstrument, individueel, maar ook in groepsverband. Via de verschillende leerlingen- en opleidingsorkesten worden ze klaargestoomd.

Goed muziek onderwijs, maatschappelijke betrokkenheid, plezier in muziek maken en muzikale prestaties leveren. Dat is waar Harmonie St Caecilia voor staat.