Nette eerste prijs voor Harmonieorkest op concertconcours Veldhoven

VELDHOVEN – Het Harmonieorkest van harmonie St Caecilia keerde zondagavond met een zeer nette eerste prijs terug van het concertconcours in Veldhoven. Op het podium van theater de Schalm behaalden de Lieshoutse en Mariahoutse muzikanten 81,3 punten.

Het was dus feest in de bus! De laatste tweehonderd meter van de terugreis naar het Bavaria Brouwerij Cafe ging te voet. Met Caecilia’s eigen slagwerkers voorop trokken de orkestleden zondagavond door de Molenstraat richting de Heuvel om vervolgens daar de winst te vieren.

De concoursdeelname was een bijzondere, wat ook het behaalde resultaat bijzonder maakt. De eerste maanden van het jaar stonden in het teken van een dirigentwissel, alles behalve wenselijk met het concours in het vooruitzicht.

Dirigent Johan Smeulders moest de klus gaan klaren. Hij stapte 1 mei voor het eerst op de bok als dirigent van het harmonieorkest en had daarmee vier maanden tijd om het orkest klaar te stomen. Smeulders wist het orkest op niveau te krijgen met de eerste prijs als resultaat.

St Caecilia kijkt terug op een fijne aanloop en het orkest kan vol energie gaan bouwen in de volgende concourscyclus. Het eerstvolgende concert van het Harmonierokest van St Caecilia is het nieuwjaarsconcert op zondag veertien januari in het Dorpshuis. Toegang is gratis.