Platina jubileum Wim Gilsing harmonie St Caecilia

Lieshout – Harmonie St Caecilia heeft zondag haar jubilarissen, goed voor 410 jaar lidmaatschap, in het zonnetje gezet. De jubilarissen werden met oliebollen, nieuwjaarswensen en de concerten van de slagwerkgroep en het harmonieorkest gehuldigd.

Het rijtje met jubilarissen is indrukwekkend. Onder hen ondersteunend leden, oud bestuursleden en natuurlijk muzikanten. Zo zijn Patrick van Lierop en Peter van Vlerken beide 25 jaar lid, Jan Opheij, Fons Swinkels en Joost van den Biggelaar 40 jaar lid en Herman van Loen is goed voor 50 jaar lidmaatschap. Dit jaar vieren Frans Dekkers en Guus van den Biggelaar hun 60 jarig lidmaatschap.

IMG_4679

Een bijzonder moment was er voor Wim Gilsing, hij is maar liefst 70 jaar lid. Wim kwam als ‘klein menneke’ bij de harmonie. “Op straat liep ik mee tussen de harmonie met de kleine trom”, vertelt Gilsing. Zijn vader en broer maakten muziek en ook Wim heeft zijn muzikale genen doorgegeven. Op het moment van zijn platina jubileum spelen twee kleinkinderen bij St Caecilia.

“Ik heb nooit diploma’s gehaald,” zo ging dat toen. Toch heeft hij zijn hele carrière slagwerk bespeeld. Wie denkt dat Wim met zijn 70 jaar lidmaatschap inmiddels rustig aan de zijlijn zit heeft het mis. Nog steeds bespeelt hij de kleine trom bij het seniorenorkest.

Kijk hier het verslag van Omroep Kontakt