Vier de vakantie met de jeugdorkesten!

LIESHOUT – Harmonie St Caecilia sluit haar seizoen af met een concert van de jeugdorkesten. Zo wordt komende maandag in de grote zaal van het Dorpshuis de vakantie ingeluid. Niet alleen met muziek, maar ook met de nodige bezinning. Dat klinkt veel zwaarder dan het is.

Wie naar de jeugdige ‘Caecilianen’ kijkt, ziet een groep plezier makende, vrolijke kids. Dat beeld klopt, natuurlijk, maar er zit ook heel wat wijsheid en contemplatie in onze jongste club. U leest het goed en maandag gaan ze dat bewijzen!

Praatjesmakers

Tussen de muziek door nemen we met een glimlach en een knipoog de belangrijke zaken van het leven door. Zie het als een St Caecilia versie van ‘praatjesmakers’. Dat doen de muzikanten niet alleen, ook burgemeester Frank van der Meijden en jeugdburgemeester Kiki Kemps schuiven aan!

Muziek, muziek, muziek

Maar de hoofdmoot is maandagavond natuurlijk de muziek. Zowel het jeugdorkest als de Junior Drum Performance (de jeugd-slagwerkgroep) zetten hun beste beentje voor met een leuk en afwisselend programma.

Normaal gesproken sluiten het Harmonieorkest en de Slagwerkgroep op de laatste repetitiemaandag traditiegetrouw het muziekseizoen af. De twee orkesten stonden recent echter nog vol in de schijnwerpers tijdens het weekend met Cesar Zuiderwijk en Gerard van Maasakkers. Daarom is het podium vrij voor de jeugd om ‘te shinen’.

Ben erbij, geniet van de muziek en proost daarna mee op de vakantie. De deuren van de grote zaal gaan aanstaande maandag 18 juli open om 19:15 uur, het concert begint een kwartiertje later. Toegang is gratis.