Groots jeugdorkest start muzikale zondag in Dorpshuis

LIESHOUT – In de grote zaal van het dorpshuis in Lieshout speelde zondag vijf oktober een bijzonder orkest. Zo’n zestig, vaak jonge, muzikanten in opleiding, afkomstig van drie harmonieën vormden één gezamenlijk orkest. De orkestleden spelen normaal bij het Gerwens Muziekkorps, Honore et Virtute uit Son en Breugel en Harmonie St Caecilia Lieshout en Mariahout. Het concert was de afsluiting van een muzikaal weekend vol repetities en activiteiten.

De repetities van zaterdag vinden plaats in Gerwen. Het samengestelde orkest repeteerde daar voor het eerst samen. Tussen de repetities door was er ook tijd voor ontspanning en de jonge muzikanten sloten de dag af met een spannend avondspel. Zondagochtend werden de puntjes op de i gezet voor het concert.

Ook de slagwerkgroep kwam in actie. Later die dag was het podium voor de slagwerkgroep St Caecilia in een uitwisselingsconcert met de slagwerkgroep van fanfare de Vooruitgang uit Stiphout.

Beide korpsen maakten muziek op hoog niveau. Tijdens het concert speelde de Lieshoutse slagwerkgroep nummers die ook op één november bij het Jumbofestival in Volkel beoordeeld zullen worden. Het programma bevatte naast concertwerken ook lichte, goed in het gehoor liggende nummers.