Harmonie St Caecilia huldigt 300 jaar lidmaatschap

Harmonie St Caecilia viert het 300 jaar lidmaatschap van haar negen jubilarissen. Harmonie St Caecilia zette tijdens het nieuwjaarsconcert haar jubilarissen in het zonnetje. Het is een indrukwekkend rijtje met onder andere het zeventig jarig lid Jan Heesakkers.

De Lieshoutse en Mariahoutse harmonie weet te binden, dat blijkt. Naast Jan Heesakkers vieren Pierre Heesakkers en Martin Jacobs (40 jaar lid), Josephien Timmers, Bert Timmers, Marjan Boekweit en Martien van Rooi (25 jaar lid), Zus Swinkels en Toon Vermeltfoort (25 jaar ondersteunend lid) hun jubileum.

Meer dan gewoon lid

De jubilea markeren meer dan het 24, 40 of 70 jaar netjes betalen van de contributie. Rode draad in de huldiging van de jubilarissen is de inzet van de harmonieleden. Ze leverden allemaal een flinke bijdrage aan de groei en bloei van St Caecilia. Van het organiseren van concerten, het aankleden van het instrumentenhok, onderhoud van instrumenten tot deelname aan de opleidingscommissie.

Afgevaardigde van de bond Joop van de Meulenreek noemde de jubilarissen vaandeldragers van de club’, Iets waar harmonie St Caecilia trots op is.