Harmonie St Caecilia wint Jumbo Muziekfestival

VENHORST – Het harmonieorkest van harmonie St Caecilia kwam als beste uit de bus bij het Jumbo Muziekfestival. Met 86 punten liet het orkest de andere deelnemende fanfares en harmonieën achter zich. De Albert van Zutphen wisseltrofee ging daarom mee naar Lieshout.

Rond kwart over vijf was het tijd voor het Lieshoutse harmonieorkest om haar kunnen te laten horen. Op het warme podium van de Horst in Venhorst bracht St Caecilia onder meer de stukken Feierlicher Einzug van Richard Strauss en ‘Third Suite for Band’ van Alfred Reed.

Rond acht uur begon de prijsuitreiking. Harmonieleden van de deelnemende orkesten verzamelden zich vol spanning in de concertzaal. In totaal streden negen orkesten in twee categorieën om de prijzen. Lieshout won in de categorie eerste en twee divisieorkesten. Daarnaast kreeg het orkest door het behalen van het hoogste aantal punten de Albert van Zutphen wisseltrofee.

Ook de slagwerkgroep leverde een dag eerder, met het behalen van 86,25 punten, een goede prestatie. De winst in hun categorie en de wisselbokaal gingen echter naar de slagwerkgroep van EMM uit Boekel.

jumbocup