Harmonie St Caecilia zet Trier op z’n kop

TRIER – Temperaturen boven de dertig graden, opzwepende muziek uit tropische oorden en een orkest in vuur en vlam. De concertreis van Harmonie St Caecilia naar Trier was in alle opzichten heet, gezellig en meer dan geslaagd!

St Caecilia kijkt terug op een geweldige concertreis naar Trier. Voor de gelegenheid gingen niet de twee hoofdorkesten apart, maar als een groot harmonieorkest met vette slagwerksectie naar Duitslands oudste stad. Die combinatie beviel het Duitse publiek goed. Tijdens haar concerten kreeg het unieke orkest het publiek op het goed gevulde Brunnenhof meerdere keren op de banken.

Tropisch

De temperaturen van afgelopen weekend passen goed bij het Brunnenhof en het concert van St Caecilia. Op het binnenplein, naast de bekende Romeinse stadspoort Porta Nigra waan je je in mediterrane sferen. Het programma van St Caecilia met muziek uit het Midden-Oosten, Afrika en Zuid Amerika maakte dat plaatje compleet.

Kers op de taart was de muzikale rondgang, met Laarbeekse vlag, door het centrum van Trier. Het winkelend publiek stopte massaal, om gewapend met smartphone in de hand, de grote groep Lieshoutse muzikanten voorbij te zien trekken.

foto: Timo Smits

Naast het muzikale succes was het vooral ook gezellig. Muzikanten en reisgenoten waren tijdens het weekend te vinden op de vele Trierse terrassen en feestend (tot in de late uurtjes) in de lokale horeca.