Slagwerkkerstconcert ‘Rhythms of Christmas’ in Servaaskerk

LIESHOUT – Alle jingle-bells gaan uit de kast en ook onze eigen ‘little-drummerboys’ staan paraat. De slagwerkgroep van Harmonie St Caecilia verzorgt zeventien december het kerstconcert in de Sint Servaaskerk in Lieshout. Het concert Rhythms of Christmas start om 19:30 uur en de toegang is gratis.

Het kerstconcert is een jonge en populaire traditie van de Lieshoutse en Mariahoutse harmonie. In de voorgaande jaren verzorgde het harmonieorkest en de jeugdorkesten met groot succes het kerstconcert, nu is het de beurt aan de slagwerkers van St Caecilia. Alle slagwerkgroepen komen aan bod, van de allerkleinsten in het Leerling Slagwerkorkest, de gevorderden in de Junior Drum Performance tot de ‘grote’ Slagwerkgroep.

Op het programma spectaculaire slagwerknummers en vertederende kerstliedjes met een Amerikaans accent. De orkesten worden versterkt met combo, accordeon en zang om er een sfeervol geheel van te maken. De kerststemming komt er tijdens het concert gegarandeerd in. Na afloop wacht er buiten glühwein, warme chocomel en wat lekkers om het kerstplaatje compleet te maken.

De Sint Servaaskerk opent om 19:00 uur haar deuren, een half uur later start het concert. Toegang is gratis.