Verrassingsconcert voor vrijwilligers

Mariahout – Een speciaal concert voor vrijwilligers van St Caecilia. Zondagmiddag 17 juli zette klarinetdocente Judith de Vrees en haar leerlingen vrijwilligers van de Archief Commissie in het zonnetje.

De klarinettisten speelden verschillende nummers, zowel individueel als met combo. Dit alles voor drie vrijwilligers, die op verzoek van het bestuur helemaal onwetend naar Mariahout waren gekomen. Jarenlang staan zij paraat voor de harmonie, als de Archief Commissie. Alle muziek van de 7 orkesten gaat door hun vingers. Ze kopiëren, sorteren, archiveren en wekelijks brengen zij samen hiervoor heel wat tijd door in de archiefruimte in het dorpshuis te Lieshout.

Docente Judith de Vrees, ziet de afsluiting van het seizoen op deze wijze, als een perfecte wisselwerking. De jeugd staat er niet altijd bij stil, wat er in een vereniging allemaal gebeurd. Daarbij waren ze nu tot en met de laatste les nog ergens naar toe aan het werken. De vrijwilligers Frans van de Laar, Gerard van de Vossenberg en Derek Dirven waren enorm blij verrast. Ze genieten zichtbaar samen met vrouw, kinderen en kleinkinderen. Het lekkers bij de koffie is tevens door de leerlingen verzorgd. Kortom een zeer geslaagde ochtend.